2007-10-08

Dan före dan, före dan...

Med tanke på mitt senaste inlägg kan det möjligen tyckas ironiskt att utan omsvep kasta sig huvudstupa in i vad jag anser vara den svenska rockens faktiska finrum. Om nio dagar, den 17:e oktober, släpper Kent sitt nya album "Tillbaka till samtiden". Visst känner jag igen Kent, som följt mig sedan 90-talets "Blåjeans", i låten "Ingenting" från singeln med samma namn, men samtidigt hör man att något hänt och nyfikenheten blir inte mindre av kommentarer som "Det var så otroligt mycket slammer och gitarrer på förra skivan. Det är gitarrfigurer på den här med, fast inte lika tydliga" eller "...mer orkestrerade, komplexa, låtar än de föregående. Visioner av ett rämnande Babylon. Hitechmusik snarare präglade av laptopbeats än överstyrda Les Paul-gitarrer" från mr Berg. Detta till trots sitter jag här och njuter av "överstyrda Les Paul-gitarrer" (i form av "Mannen i den vita hatten", "Den döda vinkeln" och "Du var min armé") som en slags upptakt till releasen - jag kan knappt hålla mig!


Länkar:

1 kommentar:

Stefan Lundin sa...

Det gläder mig att du har ett inlägg om musik. NU är inte Kent min tekopp precis men jag gillar deras melodier.PÅ min nya skiva använder vi på några låtar en Gibson ES 335, annars är det mest akustiska gitarrer, Fender Jazz Bass, riktiga trummor, lite orgel och piano från mjukvara som är så naturtrogna att det inte går att skilja dessa från riktiga instrument från vilka mjukvaran har gjorts. Allt inspelat med den senaste tekniken Pro Tools HD. Kolla in på http://www.flowmusic.info