2007-08-16

Rutin avseende läsarkommentarer

De som skrivit kommentarer på bloggen har säkert märkt att de inte publiceras omedelbart, utan måste granskas och godkännas av mig innan de syns på sidan. Jag känner att det kan finnas skäl att förklara varför, och förtydliga hur jag resonerar kring detta.

Först och främst ska jag förtydliga att det inte är frågan om någon åsiktscensur, jag kommer under inga som helst omständigheter censurera läsarinlägg på grund av en kritisk hållning till mina åsikter och argument.

Rutinerna vad avser läsarinläggen är:
  • Inlägg som riktar sig till, eller på något sätt berör, mig personligen (och inte de texter jag skriver) kommer inte att publiceras. De som önskar kontakta mig personligen kan göra det via info@solnamannen.com.
  • Inlägg som innehåller svordomar (edyl) och/eller stavfel kan komma att redigeras (om det är möjligt för att ändå släppa fram det sakliga innehållet).
  • Inlägg som innehåller hot, våldsskildring eller hets mot folkgrupp kommer inte att publiceras.
  • Inlägg som betraktas som spam (reklam eller inlägg i stor volym) kommer inte att publiceras.

Inga kommentarer: