2007-10-01

Hör gud bön?

Sist jag nämnde Alex Schulmans namn (se "Vem fan är Alex Schulman?") var det till tonerna av Magnus Ugglas klassiker "jag mår illa". När det nu bara dagar senare står klart att nämnde herr Schulman upphör med sin syssla, och sista gången han nämns i bloggen kommer jag, humanist till trots, osökt att tänka på frälsningsarméns klassiker ”Om jag blivit blott en enda gång”, med refrängen ”Ja, jag tror att Gud hör bön”.

Halleluja!


Länkar:
Alex Schulman slutar blogga (DN, 2007-10-01)

1 kommentar:

Stefan Lundin sa...

Men så har han fått sitt, bränt ut sig, kommer inte längre i sin egoexponering. Jag kan tycka att parlamentet i TV4 har en sådan nivå, där endast elakheter tycks vara det som folk vill höra. Det borde finnas utrymme också för andra som inte bara vill haspla ur sig sådant, men vår tid tycks vara full av mediaclowner. Tack och lov då att det finns en riktig bloggosfär, med dess mångfald.